onsdag 20 maj 2009

Kvinna

Det här inlägget kanske inte hör hit men samtidigt så gör det det.
Ska fatta mig kort.

Nu är det år 2009. När ska det bli ok för kvinnor att ta plats i världen? Rätt många gånger i månaden blir jag arg över sådana situatinoner, kanske för att jag ofta själv hamnar i dom. Skickade ett uppgivet sms till en vän som svarade:

" Ja, det är tyvärr så att vara tjej. Vi förväntas ta för oss och visa framfötterna men när vi gör det så får vi SKIT. Och anpassar vi oss inte till mallarna så får vi också SKIT. Men jag tror att så länge vi kan stå för det vi gör borde vi ju skita i vad andra säger. Om vi inte ser till vårt eget bästa, vem ska då göra det?"

Det var en väldigt klok vän. Jag kan bara bli så trött på att ta smällarna, pliringarna och de ironiska taskiga pikarna. Jag ÄR bestämd, jag KAN peka med hela handen, jag SÄGER oftast vad jag tycker och jag HAR höga mål med mitt liv. Civilkuraget från den som pikar vore att säga rakt ut till mig om han/hon har något problem med det jag säger....men när händer det?!?

Jag funderar på att lägga ner, släppa alla ambitioner för VARFÖR ska man kämpa om man hela tiden får skit och måste ha dåligt samvete för att man har höga krav?

1 kommentar: